sábado, 20 de octubre de 2007

Amb el President Maragall

Avui hem conegut que l’expresident de la Generalitat Pasqual Maragall pateix principi de la malaltia d'Alzheimer"

Es una noticia xocant per a tothom, però sobretot per a tots aquells que creiem en els avanços que ha dut a terme tant a Barcelona en la seva etapa d’alcalde com a tota Catalunya com a President.

El seu esforç i convicció a l’hora d’apostar pel canvi l’han posicionat per sempre com un gran alcalde i com el socialista que va aconseguir l’alternança en el govern de Catalunya amb una Generalitat d’esquerres i catalanista.

Estic segur que en aquesta nova etapa aconseguirà tirar endavant, i per la seva rellevància pública ajudarà a conscienciar a la societat de la malaltia per tal de aconseguir combatre-la. Perquè com ha afirmat: "no està escrit enlloc que aquesta malaltia hagi de ser invencible".

"Vam fer els Jocs Olímpics. vam fer aprovar i referendar l'Estatut.
I ara anirem per l'Alzheimer.Tinc la certesa que dintre de 10 o 15 anys aquesta malaltia serà vencible i vençuda."
Pasqual Maragall

"Pasqual Maragall ha demostrat tenir una valentia i un coratge que l'honora i ha de saber que,amb carnet o sense carnet, té l'estima i l'afecte de tota la gent de la família socialista, i evidentment, el meu com a primer secretari del PSC i com a president de Catalunya". "El president Maragall sap que ens tindrà al seu costat"
José Montilla

"Maragall acabará volviendo locos todos los tratados de neurología que se han publicado sobre la enfermedad"
Queco Novell



Recomano la lectura d'aquest article publicat avui a La Vanguardia per en Queco Novell, el gran imitador del President Maragall que des de la seva època d'alcalde l'ha parodiat sense caure en tòpics absurds ni en les, sempre injustes, llegendes urbanes que han circulat sobre la seva persona.


Alzheimer: ¡que cabróóón!

Siempre que me han preguntado cuál es el personaje preferido de los que imito he respondido "Maragall" sin dudarlo un segundo. Lleva consigo el mérito de ser el primero que hice, algo parecido a lo que les pasa a algunos con la primera novia o el primer beso - que no siempre van a la par-, y llegó cuando ni se me pasaba por la cabeza pensar que mi futuro profesional pasaría por las imitaciones y la parodia de nuestros políticos.

Por eso, después de escuchar el valiente anuncio hecho ayer por Pasqual Maragall, uno no puede evitar sentir una extraña sensación. Seguramente, porque desde aquel inicio de hace ya seis años ha sido una imitación basada en el carácter despistado e imprevisible del que fue alcalde de Barcelona aunque siempre desde el respeto y que ha evitado la tentación de dar verosimilitud a las leyendas urbanas que han rodeado la figura del ex president.

Recientemente me comentó que la imitación de Polònia lo había hecho más famoso, cuando en realidad ha sido al revés y el más beneficiado ha sido un servidor. Está claro que no es el único que sufre alzheimer, pero la presencia de este apellido ilustre en un historial médico ayudará, quizás, a que los que padecen esta enfermedad se sientan no tan solos.

Quien más quien menos ha tenido cerca a un familiar que ha pasado o pasa por el mismo mal trago. Si bien me pilló lejos, no he sido una excepción y llegó un momento en que fui uno de los pocos a los que reconocía. Eso sí: siempre y cuando me viera por televisión disfrazado de Maragall. ¡Tiene bemoles la cosa!

Me alegra ver la valentía con la que el ex president asume su futuro (creo que tenemos Maragall para rato), aunque no serán tiempos fáciles, como no lo son para cualquiera de los 170.000 catalanes y sus respectivas familias que pasan por el mismo marrón. Con todo, me atrevo a decir que esta vez la dichosa enfermedad ha escogido a un mal paciente porque, conociendo a Maragall, seguro que acabará volviendo locos todos los tratados de neurología que hasta el momento se han publicado sobre el maldito alzheimer.

QUECO NOVELL, imita a Pasqual Maragall en ´Polònia´, de TV3, y ´Minoría Absoluta´, de RAC 1


No hay comentarios: